Czech Armed Assault League & Campaign System.
NovinkyLigaTurnajKampaňForumPressHistorieAdminiLANpartyMapa stránek counter: |


Pravidla

ArmA Liga - AAS mapy

Popis hry


Týmy se snaží dobýt a udržet sektory vyznačené na mapě. V každé misi jsou sektory označené názvy ALPHA, BRAVO, CHARLIE (případně ještě DELTA a ECHO) a v každém sektoru jsou ještě menší CP sektory (tzv. Central Pointy).

Na začátku hry jsou sektory šedé = místo není obsazené.
Bliká-li sektor modře = je přávě zabírán jednotkami BLUFOR, bliká-li červeně = je zabírán jednotkami OPFOR.
Informace o zabírání konkretních sektorů je vyznačena vždy přímo ve hře.

Mají-li sektory již konkrétní barvu červenou nebo modrou jsou již obsazeny dannou stranou.

Jednotky BLUFOR musí zabírat sektory podle abecedy, čili napřed sektor ALPHA, následně BRAVO, pak CHARLIE atd...
Jednotky OPFOR to mají obráceně - první sektor CHARLIE následně BRAVO a nakonec ALPHA. (V případě, že se hraje mise s 5ti sektory - začne tým opfor u sektoru ECHO.)

Po sebrání 1. sektoru je zapotřebí ještě zabrat menší CP sektor. Teprve pak může zabírat další sektor v pořadí. Je-li CP sektor zabrán, může se tým respawnovat přímo v tomto místě - ovšem hrozí zde respawn-kill.
zabarvení sektoru v mapě

Systém zabírání sektorů:
Je zapotřebí, aby v zabíraném sektoru bylo o 1 hráče více než hráčů z druhé týmu (příklady: BLUFOR 4 : OPFOR 3, a nebo pouze 1 hráč z nějakého týmu a z druhého týmu nikdo). Následuje časový limit zobrazující se na obrazovce s popisem "OPFOR Securing ECHO" (OPFOR zabírá sektor Echo) 1:30 min.

Pokud po celou dobu odečítání tohoto limitu musí být převaha 1 hráče. Pokud čas nebude přerušen, obarví se sektor na barvu týmu a objeví se nápis "OPFOR Have Secured ECHO" (OPFOR zabral sektor ECHO).

Pro přerušení odečítajícího časového limitu, stačí vyrovnat počet hráčů v sektoru a nebo je zneškodnit :).

V případě, že jsou zabrány jednou stranou kompletně všechny sektory i CP, následuje "Final CountDown Limit" finální odpočet (2 min), který ukončí misi (v případě že tedy nebude přerušen).

Po uběhnutí 30min nebo při ukončením mise, které vzniklo dobytím všech sektorů, se objeví score o vítězi zápasu. Bude zobrazeno BLUFOR nebo OPFOR WON + počet bodů a počet dobytých sektorů. - Prosím o screen !!!
That's All

Vybrané AAS mapy:
Everon Infantry 1
     

Infantry 2 CloseCombat (Rahmadi)
     

Ortego Corazol
     

Robin Hood The Hills Have Eyes
     
Všechny mise jsou od týmu 16th Air Assault Brigade - konkrétně od Mr.Who a ArMaGeDoN.
All missions by Mr.Who a ArMaGeDoN from 16th Air Assault Brigade.

Pravidla

Nepleťte některé výrazy:
  • Admin
    • Admin Ligy - lidé starající se o chod ligy
    • Admin na serveru - hráč, který byl zvolen (#vote) nebo se lognul, který spouští mapu atd..
  • Kolo
    • Ligové kolo - komplet odehraná jedna tabulka systémem "každý s každým"
    • Kolo v zápase - Zápasy se hrají na 2 kola po 30min.
Týmy:
  • 1. ArmA Ligu smí hrát pouze týmy, které se zaregistrovaly v příslušné sekci na arma.atreid.cz fóru (dále jen fóru) a následně jsou zapsané na stránkách.
  • 2. Každý přihlášený tým musí mít minimálně 8 aktivních hráčů.
  • 3. Turnaj je určen pouze pro české a slovenské hráče (vyjímkou může být tým (autoři map) - 16th Air Assault Brigade), přičemž všichni hráči musí mít na fóru zveřejněny ID jejich hry.
  • 4. ClanLeader (CL) a WarArranger (WA) týmu jsou povini se na fóru zaregistrovat.
  • 5. Tým může i v průběhu turnaje přihásit nového hráče, který doposud nebyl přihlášen za jiný tým. - Hráč je po zapsání na fóru okamžitě platným členem týmu.
  • 6. CL odpovídá za svůj tým, je povinen dohlížet na správnost údajů v registraci svého týmu - správně uvedné nicky, ID hráčů, apod. Veškeré změny je povinen ihned zaznamenat na fóru. Případné problémy jsou řešeny pouze s ním.
Hráči:
  • 7. Jsou povinni sdělovat svému CL veškeré změny, které mají vliv na správnost údajů u registrace jejich týmu (např změna ID).
  • 8. Hráči se nesmí jakkoliv vulgárně vyjadřovat kdekoliv na fóru, během zápasu a nesmí urážet protivníka.
    • 8.1. V případě, že některý z hráčů je zabanován na některém serveru, které jsou doporučeny pro zápasy (viz. pravidlo č.12.), neobracejte se z žádostí o unBAN na adminy Ligy. Váš zákaz na server Vám přidělil majitel serveru, tzn. že o povelení hrát žádejte u něj. Hráči jsou v tomto případě zodpovědní za své chování každý zvlášť.
  • 9. Hráč může během turnaje opustit tým a již za něj dále nehrát. CL nebo dotyčný hráč je povinen tuto skutečnost neprodleně uvést na fóru do příslušné sekce.
  • 10. Taktéž může každý hráč i během turnaje přestoupit do jiného týmu. Avšak zde je zapotřebí souhlas dvou osob -> CL nového týmu a dotyčného přestupujícího hráče. CL starého týmu (odkud dotyčný hráč odchází) souhlasit nemusí.
    • 10.1. U přestupu hráče ovšem platí "čekací doba". To znamená, že dotyčný hráč nebude moci za nový tým hrát např. nejbližší zápas. - Konkrétní rozhodnutí uvede admin na fóru.
  • 11. Je zakázáno používat jakékoliv programy, či modifikace, které by upravovaly hru ve prospěch hráče nebo týmu.
    • 11.1. Z toho vyplývá, že pokud se objeví u některého hráče, že má cokoliv modifikovaného, nesmí zápas hrát dokud si nedá hru dopořádku (ovšem na hráče se nebude čekat déle jak 5 min).
Servery:
  • 12. Pro ligové zápasy používejte servery ETC a EPJ. V případě dohody obou týmů je dovoleno hrát zápas jinde avšak servery musí splňovat verzi 1.08 a nastavení viz pravidlo č.15. Doporučuje se udělat 5 min. LAG test před zápasem.
    • 12.1. V případě, že BI vydá nový patch, bude upřesněno odkdy se bude moci hrát na nové verzi (napřed se musí odzkoušet mapy). Do té doby se hraje na verzi staré a nebo pokud by již nebyly servery se starou verzí musíte vyčkat.
  • 13. Server nesmí být při zápase uzamčen - pouze by měl mít nastavené heslo, které budou znát hráči obou týmů.
    • 13.1. Na vyžádání Adminů ligy jsou oba týmy povini sdělit heslo na server.
  • 14. Nikdo z hráčů by neměl přesahovat ping 150ms a mít jakoukoliv desynchronizaci. Vzhledem k připojením se může občas stát, že se ping či desynchr. zvýší, nemělo by to ale přesáhnout více jak 20 vteřin.
  • 15. Nastavení serveru pro mod "Veterán" musí být následující > (viz konec pravidel).
Mapy: Systém:
  • 17. ArmA Liga se hraje na jednotlivá kola - každé kolo obsahuje tabulku kde se hraje stylem "každý s každým" pouze jedna zvolená mapa, pro každý tým to je "X" zápasů.
    • 17.1. Tým s největším počtem bodů v tabulce vyhrává kolo.
    • 17.2. V případě stejného počtu bodů, rozhoduje nasbírané skóre.
    • 17.3. Tým, který skončil v tabulce na posledním místě, sestupuje do nižší ligy (tedy pokud nějaká bude).
    • 17.4. Tým, který skončil v nižší lize v tabulce na prvním místě naopak, postupuje do vyšší ligy.
    • 17.5. Délka 1 kola +/- měsíc (bude záležet na počtu týmů v tabulce)
  • 18. Bodové hodnocení ze zápasu - po sečtení výsledků za odehrané obě strany:
    • 18a. Vítězství v zápase = 2 body
    • 18b. Remíza = 1 bod pro oba týmy
    • 18c. Prohra = 0 bodů
    • 18d. Kontumace pro tým co neporušil pravidla = 2 body (a skóre xxx:0 za jedno kolo)
    • 18e. Kontumace pro tým co porušil pravidla = 0 body (a opačné skóre než u 18d)
Zápasy:
  • 19. Zápasy se musí odehrát v nastavení "Veterán", dále nastavení času a počasí "Noon Cloudy" a systému bodování "30 min, Time Held Points" - tyto volby se nastavují po výběru mise, když se přiřazují hráči.
  • 20. Jeden zápas (2 kola) = odehraná mapa v délce 30 min, poté si týmy prohodí strany a opět hrají 30min. Výsledky se sečtou.
    • 20.1. Samotné spuštení hry.
      Zvolený či lognutý admin na serveru vždy před startem každého kola zápasu čeká, než všichni hráči budou připraveny - to se projeví tím, že jména ostatních hráčů svítí "zeleně" - pak teprve sám klikne na tlačítko OK a tím spustí hru.
    • 20.2. Čekací doba "v mapě" před startem by neměla přesáhnout 5 min. Pokud by některý z hráčů nebyl připraven ani po 5ti minutách, smí admin spustit hru. Pokud bude admin z týmu, kde je nepřipravený hráč, nesmí po 5ti minutách hru zrdžovat tím, že ji odmítá spustit...
      Čekací doba 5 min se spíše váže na spuštění 2. kola zápasu (kde by se dalo říct, že to je 5ti minutová přestávka). Protože u spuštění 1.kola zápasu je čekací doba řešena již pravidlem č.36 a následně vyjádřena v bodech 36a, b, c.
  • 21. Restart kola:
    • 21a. V případě pádu serveru.
    • 21b. V případě pádu hráče do 3 min po startu.
    • 21c. V případě, že mapa by se chovala nestabilně.
  • 22. V prvním kole zápasu dá admin ma serveru přednost protivníkovi, aby si vybral svou stranu, v druhém kole zápasu se strany vzájemně prohodí.
  • 23. Na konci každého kola v zápasu se objeví výsledek (např. BLUFOR 1700, 6 Zones | OPFOR 500, 2 Zones). Na konci zápasu se výsledky z obou kol sečtou dohromady.
    POZOR! - při focení screenshotů - vyfoťte zvlášť výsledky a zvlášť seznam hráčů (držet písmeno "i"), aby bylo jednoznačné kdo za kterou stranu hrál.
  • 24. Počet hráčů by při startu zápasu měl být na obou stranách stejný, dle původní domluvy na fóru.
    • 24a. Zápas domluven na 7vs7, avšak z jednoho týmu dorazilo pouze 6 hráčů - CL obou týmů by se měli domluvit na férový start 6vs6
    • 24b. Zápas domluven na 6vs6, avšak z jednoho týmu dorazilo pouze 5 hráčů - Tým s více hráči může trvat na startu 6vs5
    • 24c. Zápas domluven na 6vs6, avšak z jednoho týmu dorazili pouze 4 hráči - Nepřípustné - nesplňuje pravidlo č.25
    • 24d. Zápas domluven na 6vs6, ale na obou stranách je více hráčů (např 8vs7) - CL obou týmů by se domluví na start o stejném počtu např. 7vs7
  • 25. Minimální počet hráčů na zápas musí být 5vs5.
  • 26. Spadne-li hráč během zápasu, není problém, aby se znovu připojil do rozehraného kola (výhoda zaheslovaného serveru).
  • 27. Pokud má tým připraveno více hráčů, než bylo domluveno na zápas, je možné, aby se hráči i v průběhu hry vyměnili.
  • 28. Ovšem musí platit následující:
    • 28.1. Náhradní hráči nesmí být připojeni na serveru (není totiž možné ohlídat, zdali jsou dotyční na respu, nebo zdali nejsou připojeni za druhý tým. - Pokud se zápas bude odehrávat 6vs6 bude na serveru max. 12 hráčů (eventuelně vyjma případné účasti adminů)).
    • 28.2. Nahrazující hráč se může připojit až po té, co server napíše hlášku, že "odcházející" Hráč byl odpojen.
    • 28.3. Pokud je zřejmé, že některý z hráčů "spadl", upozorněte ve hře zvoleného admina na serveru (napsáním čísla dotyčného hráče + KICK že spadl a odeslat několikrát po sobě), aby dotyčného kicknul a nebránil tak dalšímu hráči se připojit.
    • 28.4. Admin na serveru musí sledovat zprávy z chatu a nesmí záměrně zdržovat potenciální výzvy druhého týmu.
Domlouvání zápasů:
  • 29. Termíny zápasů nejsou nijak předem rozepsány, záleží pouze na aktivitě jednotlivých týmů. Ale mělo by platit, že každý tým odehraje 1 zápas týdně.
    • 29.1. START ligy je plánován na: NEDĚLI 04.11.2007 (včetně).
    • 29.2. Na jedno ligové kolo (4 zápasy) je dán časový limit 1 měsíc (nebude-li zvěřejněno na foru jinak, např kvůli svátkům apod.).
    • 29.3. Domlouvání zápasů do dalšího ligového kola, je možné až po ukončení kola předchozího.
  • 30. Zápasy domlouvá primárně WA - ovšem CL jej může kdykoliv zastoupit.
  • 31. Veškeré domlouvání zápasů musí být zveřejněno na fóru v příslušné sekci.
    • Vyzyvatel = WA TýmuAAA, který uvede zprávu na fórum (a do příslušné sekce) např: TýmAAA vs TýmBBB a do zprávy uvede podrobnosti o zápasu.
    • Vyzvaný = WA TýmuBBB, který shlédl výzvu na fóru a je povinnen reagovat.
  • 32. Vyzyvatel navrhne, 2 termíny (datum a čas), a počet hráčů. Minimálně však 48 hodin před plánovaným termínem.
  • 33. Vyzvaný tým buďto potvrdí jeden z termínů, a nebo navrhne termín jiný, zároveň uvede souhlas či nesouhlas s počtem hráčů. Odpovědět na výzvu musí učinit taktéž do 48 hodin.
  • 34. Pokud se oba týmy dohodnou na konkretním termínu, vyzyvatel zamluví na danný termín server.
  • 35. Dohodnuté a potvrzené termíny jsou pevně stanovené a neměly by se měnit. Pokud však přeci jen bude zapotřebí termín změnit, uveďte to co nejrychleji na fórum.
  • 36. Při dohodnutém a potvrzeném termínu hry čeká jeden tým na druhý max.15 minut. Nedostaví-li se tým v dohodnutý čas (+15min. navíc) na server, druhý tým již není povinen déle čekat a pak platí následující:
    • 36a. Čekající tým může v dohodnutý čas (+15min. navíc) hru spustit, s tím, že se opozdilci dostaví v průběhu hry.
    • 36b. Čekající tým může v dohodnutý čas (+15min. navíc) odejít ze serveru, jelikož adminen na serveru je člen z druhého týmu a hru odmítá spustit. Následuje kontumace.
    • 36c. Čekající tým musí v dohodnutý čas (+15min. navíc) odejít ze serveru, jelikož druhý tým nemá ani potřebné hráče pro minimální start hry.
Admini:
  • 37. Admini pro Vás připravují ligu, nesnažte se tedy obcházet pravidla a přidělávat jim další starosti. Díky ;)
  • 38. Admini ArmA Ligy se smí připojit do zápasu - ovšem nesmí běhat po mapě, používat jakoukoliv techniku, či brát zbraně z beden - smí pouze stát na respu jedné ze stran a kontrolovat chat a pingy.
  • 39. V případě porušení pravidel budou admini řešit každý případ individuelně. Případné tresty pak mohou být - odebrání bodů, vyloučení hráče, týmu, BAN na servery a web.
Přejeme mnoho úspěchu v turnaji.


Nastavení serveru.

class veteran
{
class Flags
{
Armor=0; ==> zvyseny armor pro vsechno hratelne ve hre
FriendlyTag=0; ==> zobrazovani jmen v tymu
EnemyTag=0; ==> zobrazovani jmen nepratel
HUD=0; ==> zobrazovani pozice ve formaci a pozici velitele..
HUDPerm=0;
HUDWp=1; ==> zobrazit waypoint jen na chvili po rozkazu
HUDWpPerm=0; ==> zobrazit waypoint naporad
WeaponCursor=1; ==> zamerovac
AutoAim=0; ==> automaticke zamerovani kdyz koukate skrz hledi
AutoGuideAT=0; ==> automaticky navadene AT strely
3rdPersonView=0; ==> 3rd pohled
ClockIndicator=1; ==> zobrazeni hodin pri hlaseni "vojak na xx hodine.."
Map=0; ==> zobrazeni znamych objektu na mape
Tracers=1; ==> zobrazeni stop po vystrelu..
AutoSpot=0; ==> automaticke hlaseni nepratel
UltraAI=0; ==> ...
UnlimitedSaves=0; ==> nema vliv
};
skillFriendly=0.850000; ==> zkusenost AI
skillEnemy=0.850000; ==> ..
precisionFriendly=0.850000; ==> presnost strelby AI
precisionEnemy=0.850000; ==> ..
};



Czech ArmA League & Campaign System © Atreides 2007 | www.atreid.cz
reklama:
Bulvar.EPJ.cz
Switche zapůjčil:
ZyXEL | dodavatel síťových řešení